Welkom bij Balans&Voeding

Gespecialiseerde Coaching door Rob Visscher

 

Gezonde voeding, gezond gewicht

 

Bij afvallen denken de meeste mensen aan het eten van kleinere porties, omdat ieder pondje door het mondje gaat. Ik kan u vertellen dat de meeste mensen met overgewicht juist te weinig eten!

Ook spelen foute diëten, onvoldoende kennis over gezonde voeding en ‘’emotie eten’’ een belangrijke rol bij het hebben van overgewicht.

Ik verkoop geen dieet en/of maaltijdvervangers, wel gedragsverandering en bewustwording. Elke vorm van dieet is ongezond en onverantwoord

Door zo jarenlang te leven ontstaan er problemen met de gezondheid en door een kettingreactie in het lichaam wordt men steeds zwaarder waardoor de  hormonen in disbalans komen. De gevolgen hiervan zijn niet mals, gezien de hoeveelheid mensen dagelijks giftige medicijnen slikken.

In de meeste gevallen komt dit door een verstoorde stofwisseling. Natuurlijk kunnen sommige ziektes en aandoeningen spontaan ontstaan of aangeboren zijn, maar verreweg de meeste ziektes ontstaan door een ongezonde leefstijl. Voorbeelden hiervan zijn kanker, hart -en vaatziekten, diabetes type 2, allerlei darmproblemen waaronder PDS, migraine, verminderde weerstand en ga zo maar door.

Gedurende het traject:

  • zult u zich steeds beter gaan beseffen dat mensen met allerlei klachten zich veel beter gaan voelen door simpelweg een gezondere leefstijl aan te nemen.
  • komt u  meestal één keer per week op consult waarbij we onder andere het gewicht, vetpercentage en BMI meten.
  • Zal ik u één op één coachen en alle in’s en out’s over voeding leren. LET OP: Ik verkoop geen dieet en/of maaltijdvervangers, wel gedragsverandering en bewustwording. Elke vorm van dieet is ongezond en onverantwoord!
  • Zult u leren om verkeerde eetpatronen om te zetten in juiste, gezonde patronen.

Zowel lekker eten als voldoende eten is belangrijk, zo heeft u geen honger en kunt u dat eindeloos vol houden.

Omdat ik aangesloten ben bij de beroepsvereniging BGN krijgt u de kosten vaak grotendeels of zelfs helemaal vergoed van uw zorgverzekeraar.

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben John L. Sinds 2010 is diabetes type 2 bij mij geconstateerd. Daarbij had ik een hoge bloeddruk en problemen met mijn ogen. Ook had ik beginnende obesitas. Ik woog toen 104 kilo. De lichamelijke problemen stapelden zich in de loop van jaren op. 

Klik hier voor het hele verhaal

John L.

Ruim een maand geleden las ik een ervaringsverhaal op fb van een man die onder deskundige begeleiding zijn eetgewoontes aanpaste en na een poosje vrijwel geen medicijnen meer nodig had voor de vele lichamelijke klachten die hij inmiddels had…. Hij viel ook kilo’s af en 

Klik hier voor het hele verhaal

Jolanda Broos

 

Veel gestelde vragen over voeding

Hoe zit het nu écht?

Moet ik minder calorieën consumeren om af te vallen?

Nee, dat is ongezond en helemaal fout. Door minder te eten gaat je        stofwisseling vertragen en dat zorgt voor het bekende jojo-effect.
En als je gaat crashen (minder dan 1000 Kcal) kun je zelfs botontkalking krijgen en hormonale verstoringen.

Hoeveel groente en fruit zou ik dagelijks moeten eten?

Daar zijn de meningen over verdeeld. Fysiologisch gezien wel 800 gram, dit is wat mensen vroeger aten toen ze nog jagers- verzamelaars waren. Ik hou het op minimaal 400 gram, zodat je genoeg vitamine, mineralen en vezels binnen krijgt.

Hoeveel vlees mag je per dag eten?

Hoewel je volvette producten mag eten, is het niet goed om veel vlees te eten. Ik adviseer niet meer dan 150 gram per dag te eten en soms ook eens geen vlees te eten.

Is vet een dikmaker?

Nee, vet is geen dikmaker, mits je niet gaat overdrijven.
Je mag gerust volvette producten eten zoals roomboter, volle yoghurt, kwark en crème fraiche. Mensen met een dieetverleden vallen vaak moeilijk af omdat ze teveel koolhydraten eten in combinatie met te weinig vet en eiwitten.

Is fruit een dikmaker?

Nee, fruit is geen dikmaker, dat is een fabel die maar al te hardnekkig circuleert. Fruit bevat o.a. vezels, vitaminen en ook vaak spijsverteringsenzymen. Deze laatste zijn zeer belangrijk voor je spijsvertering. Bromaleine uit de ananas en papaine uit de papaja zijn een paar voorbeelden. Wel is het zo dat je fruit moet eten en niet moet drinken.

Van welke voeding gaat je cholesterol omhoog?

Je zou denken van vlees, vet en eieren, maar dat is een fabel.
Je cholesterol gaat vooral omhoog van suiker en andere snelle koolhydraten. Juist deze snelle koolhydraten zijn een enorme belasting voor je lever en laten het cholesterol oxideren. Met andere woorden; van snelle koolhydraten gaan je aderen dichtslibben en niet van vet!

Start vandaag nog!

Samen gaan we werken aan een gezonde leefstijl voor de lange termijn.

E-mail

balansenvoeding@outlook.com

Telefoonnummer

06 40 36 29 88

Adres

Witherenstraat 15
5921 GA Venlo